Czarna farbka do konturów - jak?

opisy, problemy, pytania

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

Postprzez zephyr7 So, 28 lipca 2012, 22:23

To moja największa zmora przy malowaniu temperą, nie umiem malować czarnych konturów. Potrafię ciągnąć tytanówką super-cienkie bliki, ale za Chiny Ludowe nie potrafię tego samego zrobić czarnym kolorem.

Mam pędzelek kolinsky 1,
medium: (odmierzane kieliszkiem 50-tką), pół kieliszka żółtka i 3 połówki białego, wytrawnego, gronowego wina
czerń z winorośli i umbrę paloną

Czystą czernią kostną praktycznie nie da się malować - pigment nie chce się łączyć z medium, przy większym pędzlu jest lepiej, ale małym nie da się zrobić kreski... Nie wychodzi, jakby pędzel był suchy! Jeśli dodam więcej medium, farbka jest zbyt rzadka i albo zrobię niewyraźny ślad, albo kontur się wchłonie...

Sprawa ogromnie frustrująca, zwłaszcza że przez pomyłkę przy robieniu konturu oczu, musiałem przemalować twarz od zera...

...help!
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44

Postprzez olgaannahm So, 28 lipca 2012, 23:13

Nie używam czerni, tylko umbrę paloną, ale tą brązowo-czarną ( bo jest też jasna). Bardzo dobrze się robi kontury... ;)
Avatar użytkownika
olgaannahm
..
1.

..
1.
 
Posty: 1415
Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011, 00:41

Postprzez zephyr7 So, 18 sierpnia 2012, 20:06

Wreszcie znalazłem :) Ciemnobrązowe pigmenty - OK, ale wpadają w czerwienie, np. jeśli pociągniemy kontury ciemnogranatowej (błękit pruski) szaty, cienie będą brzydkie.

Czerń z winorośli jest do d.... bardzo źle rozprowadza się na pędzlu, otrzymujemy suche, urywane kreseczki.

Ostatnio kupiłem czerń żelazową i pigment jest naprawdę fajny. Można zmieszać go z umbrą paloną, błękitem pruskim, sjeną, itp. otrzymujemy bardzo fajne cienie. Jeśli dobrze rozrobimy (1 część żółtka, 4 wody), uzyskamy konsystencję tuszu. Problem rozwiązany! :)
zephyr7
 
Posty: 932
Dołączył(a): Cz, 14 czerwca 2012, 19:44


cron